کاغذ کرافت و هر آنچه که باید درباره آن بدانید

عکس رول کاغذ کرافت|ورق کارتن

کاغذ کرافت یک نوع محصولی است که پیشینه تولید آن به دهه 80 قرن نوزدهم و به یک فرد آلمانی باز می‌گردد. اساسا کرافت در زبان آلمانی مقاومت معنا می‌دهد. زیرا که از ویژگی‌های بارز آن استقامت و الاستیسیته ( elasticity ) بالا است. در این مقاله قرار است که اطلاعات کلی و مهم را در خصوص این تولید مهم شرکت‌های کارتن سازی و ورق سازی در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کاغذ کرافت ( Kraft paper ) چیست؟

کرافت یکی از انواع مختلف کاغذ است که در تولیدی‌های کارتن سازی ساخته می‌شود. در گذشته به آن، کاغذ کاهی هم گفته می‌شد و بسیاری از افراد آن را به نام کاهی می‌شناسند. این کاغذ به جهت ویژگی‌های خاصی که دارد در برخی از صنایع بسته بندی کاربرد فراوانی دارد. احتمالا در بسته بندی‌های یکسری میوه‌ها یا الگوهای خیاطی یا بسته بندی یکسری مواد غذایی دیده‌اید که از یک کاغذ به رنگ قهوه ای استفاده شده است که همان کاغذ کرافت است.

البته این مورد در رنگ سفید هم تولید می‌شود. بسیاری از افراد آن را دیده‌اند و در مصارف روزانه استفاده کرده‌اند اما صرفا نامش را نمی دانند. این کاغذ علیرغم این که گرماژ یا همان ضخامت پایینی دارد اما این مساله در مقاومت و استحکام آن هیچ تاثیری نگذارده است. در نتیجه به مدت طولانی و در بخش‌های مختلف بسته بندی قابلیت و کاربردهای زیادی دارد. کرافت در حقیقت به یک نوع روند تولید کاغذ اشاره دارد که در آن خمیر کاغذی تولید می‌شود که مقاومت آن در برابر پارگی زیاد است. پس پروسه تولید این محصول هم تا حدودی نسبت به سایر انواع کاغذ متفاوت است و ترکیب خمیر کاغذ شیمیایی مخصوص به خود را دارد.  

تولید کرافت

به طور کلی کرافت نیز روند تولید مشابهی با سایر کاغذها را طی می‌کند. از خمیر کاغذ استفاده می‌شود در ادامه روند با استفاده یکسری دستگاه‌های پیشرفته ضخامت مشخصی به آن داده می‌شود. نکته قابل توجه خمیر کاغذ کرافت این است که نسبت به سایر انواع خمیرها تیره‌تر است. جالب است بدانید که برای تولید کرافت درختان متعددی می‌توانند به عنوان مواد اولیه به تولید کنندگان کمک کنند. اما در ساخت کاغذ‌های دیگر محدودیت وجود دارد.

ویژگی‌های مهم کرافت

کاغذ کرافت دارای ویژگی‌های مهمی است از جمله:

  • استحکام و مقاومت زیاد مکانیکی
  • قدرت بالای جاذب بودن
  • مقاومت در برابر پاره شدن
  • بهترین گزینه برای بسته بندی‌های مواد غذایی
  • هزینه مقرون به صرفه برای مشتریان
  • جنس مناسب کاغذ
  • بدون خطر برای محیط زیست زیرا که قابلیت بازیافت آن 100 درصد است.
  • روند آسان و بدون پیچیدگی تولید آن

کاربردهای کرافت

این کاغذ به دلیل ویژگی‌هایی که دارد و در بخش پیشین به آن‌ها پرداختیم در یکسری زمینه‌ها کاربرد بهتر و بیشتری دارد. از جمله آن ها:

  • بسته بندی انواع مواد غذایی و خوراکی
  • بسته بندی پوشاک
  • پوششی برای میوه‌های مختلف که نیاز است مراقبت‌های محیطی و بهداشتی از آن‌ها انجام شود
  • به کارگیری به عنوان الگوی خیاطی
  • بسته بندی انواع محصولات بهداشتی
  • استفاده در حوزه‌های هنری و دسته بندی
  • تولید انواع ورق کارتن
  • تولید انواع پاکت‌های سیمانی و ساک‌های دستی کاغذی

گرماژ کرافت

حداقل گرماژی که برای تولید کاغذ کرافت در نظر گرفته می‌شود 40 گرم است. اما تا 140 گرم نیز قابل تولید است. در صورتی که گرماژهای بالاتری برای تولید کرافت در نظر گرفته شود ما به مقوای کرافت خواهیم رسید. مقوا کرافت هم کاربردهای خودش را دارد.

کرافت سفید، قهوه ای و رنگی

به طور عمده کاغذ کرافت بیشتر در رنگ قهوه ای تولید می‌شود. اما در سالهای اخیر رنگ سفید و رنگی آن نیز در خط تولید قرار گرفته است. اما باید در نظر داشته باشید که مدل‌های رنگی کاغذ کرافت به شکل سفارشی تولید می‌شود. یعنی اگر شما کسب و کار خاصی دارید که در صدد هستید بسته بندی محصولات‌تان را با انواع کرافت‌های رنگی انجام دهید اگر از تولید کننده بخواهید برایتان رنگ درخواستی شما را تولید خواهد کرد.

خاتمه

در مقاله ای که خواندید تقریبا تمامی اطلاعاتی که می‌توانستید در خصوص کاغذ کرافت بدانید را آورده ایم. توصیه می‌کنیم برای خرید عمده رول‌های کاغذ کرافت با مشاورین متخصص و حرفه ای ما تماس گرفته و از مشاوره‌های آن‌ها بهره مند شوید. در نهایت این شمایید که تصمیم خواهید گرفت از چه شرکتی و چه زمانی ثبت سفارش خود را انجام دهید.

کاغذ کرافت ارزان هست؟

 
تا حدودی هزینه خرید کاغذ کرافت معقول و مقرون به صرفه است. به همین دلیل افراد مختلف به منظور به کار گیری آن در بخش‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

کاغذ کرافت رو از کجا بخرم؟

این کاغذ تقریبا در تمامی شرکت‌های تولید ورق و کارتن تولید می‌شود و شما بعد از مشاوره‌های تخصصی با مشاورین فروش شرکت‌ها می‌توانید سفارشات خود را ثبت کنید.

کرافت همون کاغذ کاهی یا کاغذ قهوه ای هست؟
 

بله کاغذ کرافت در گذشته آنچنان شناخته شده نبود و در ابعاد وسیعی استفاده نمی شد. به همین دلیل افراد عامه به آن کاغذ کاهی یا قهوه ای می‌گفتند.

شرکت ورق کارتن یکی از بهترین تولید کنندگان کارتن های لایه دار مقوایی با گردهم آوری متخصصین مجرب و به کارگیری ماشین آلات و دستگاه های اتوماتیک در تلاش است تا بازار کارتن ایران را بی نیاز کند.

4/5 - (1 امتیاز)
این نوشته در کاغذ ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *