روش های نگهداری انواع ورق کارتن در انبار برای حفظ کیفیت

روش های نگهداری انواع ورق کارتن

روش های نگهداری انواع ورق کارتن در انبار برای حفظ کیفیت آن‌ها از مهم‌ترین موضوعاتی است که شرکت های کارتن سازی و ورق سازی نسبت به آن توجه دارند. زیرا که این ورق های کارتنی متریال اولیه برای ساخت انواع بسته بندی های کارتنی و جعبه هستند و در صورتی که کیفیت آن‌ها کاهش یابد، در نهایت کیفیت تولیدات دیگر از این متریال تحت تاثیر قرار می‌گیرند. در ادامه شرایطی را بر می‌شمریم که تاثیر مستقیم روی ورق‌های کارتنی دارند و باید هنگام انبار کردن آن‌ها مد نظر قرار گیرند. با ما همراه باشید.

شرایط نامناسب برای انواع ورق کارتن

مهم‌ترین عواملی که تاثیرهای منفی مستقیمی روی ورق‌های کارتنی دارند، موارد زیر هستند:

  • دمای سرد
  • رطوبت
  • گرمای شدید
  • نور خورشید
  • وجود حشرات موذی
  • گرد و غبار

سرمای شدید و دمای پایین هوا در انبار شرکت‌های کارتن سازی و ورق سازی می‌تواند در ایجاد حالت شکنندگی و خشک شدن بافت ورق‌های کارتنی تاثیر به سزایی داشته باشد. در نتیجه در روند تولید انواع بسته بندی ها از این دست تولیدات نمی‌توان کیفیت مطلوب را شاهد بود.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین شرکت های کارتن سازی با ماشین آلات هوش مند

از سوی دیگر نیز رطوبت، نور خورشید و گرما می‌تواند بافت کارتن ها را گسسته کرده و استقامت و استحکام در آن‌ها کاهش پیدا کند.

از طرفی نیز حشرات موذی مثل سوسک، موش و مورچه نیز در صورتی که در محل نگهداری کارتن ها باشند از آن‌ها تغذیه می‌کنند و بافت کارتن‌ها را از بین می‌برند.

در نتیجه قبل از این که یک محل را برای قرار دادن طولانی مدت یا حتی کوتاه مدت این ورق‌های کارتنی در نظر بگیرید این عوامل را در نظر داشته باشید تا آسیبی به بافت کارتن ها وارد نشود.

زمانی که ورق های کارتنی مدت زمان طولانی در انبار قرار داده شوند و گرد و خاک روی آن‌ها بنشیند، قابلیت آن‌ها در پذیرش چسب کاهش می‌یابد. در واقع ورق‌های کارتنی در مواردی که در تولید جعبه به کار گرفته شود، بخش‌های جانبی آن باید لب چسب شوند. کارتن هایی که گرد و خاک روی آن‌ها زیاد است قابلیت اتصال‌شان با چسب کمتر می‌شود.

خواندنی: انواع ورق کارتن از ترکیب تا کاربرد + قیمت

رطوبت زیاد چه تاثیری روی ورق کارتنی دارد؟

رطوبت زیاد یا حتی خیس شدن ورق های کارتنی باعث می‌شود که هنگام تولید انواع جعبه‌های بسته بندی از این کارتن ها، جوهر به درستی روی آن‌ها رنگ نداشته باشد و پخش جوهر اتفاق بیفتد.

برای مثال نوشته‌هایی که روی جعبه های بسته بندی با انواع جوهر انجام می‌شود روی کارتن‌های مرطوب به درستی خوانده نمی‌شوند و ظرافت آن‌ها از بین خواهد رفت.

روش‌های کاهش رطوبت و تنظیم دما در انبار ورق های کارتن

اولین اقدام در جهت جلوگیری از تاثیر میزان رطوبت بر کارتن ها این است که در روند تولید آن‌ها از مواد ضد رطوبت استفاده می‌گردد.

دیگر روش این است که با دستگاه‌های رطوبت سنج محل نگهداری کارتن ها را بررسی کنند تا در صورت افزایش میزان آن اقدامات لازم را در جهت کاهش رطوبت انجام دهند. برای مثال در این موارد می‌توانند از فن‌های صنعتی و عظیم استفاده کنند تا دمای محیط را در درجه متعادلی حفظ کنند.

نور خورشید و اثرات آن روی کارتن ها

نور خورشید در تغییرات ظاهری از جمله رنگ و کیفیت چاپ انواع بسته بندی تاثیر می‌گذارد. برای جلوگیری از بروز چنین تغییراتی نیاز است که از تابش مستقیم نور خورشید به روی ورق‌های کارتنی جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید : بهترین نوع کاغذ و مقوا در طراحی بسته بندی

خاتمه

در این مقاله بسیاری از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام نگهداری انواع کارتن‌ها باید انجام دهید را در اختیارتان قرار دادیم. تمامی این تکنیک‌ها باعث می‌شود که تولیدات با کیفیتی داشته باشید و مشتریان را راضی نگه دارید.

[ثبت امتیاز]
این نوشته در ورق ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *